Smart, Social Business

Webbkurs

Smart Social Business

Det här är kursen för dig som vill börja tjäna pengar på din digitala närvaro. Eller tjäna mer pengar. På ett tydligt sätt reder kursledaren Sara Rönne från bloggen Träningsglädje ut hur du gör din kund intresserad och kommer till avslut. Dessutom får du 21 konkreta råd som tar dig närmare din affär!

Sara Rönne

Sara Rönne

Genom den här kursen vill jag dela med mig av all den affärserfarenhet och den kunskap jag har, dels som bloggare men också som PR-konsult och marknadschef.

Jag jobbar som bloggare – men jag jobbar också med bloggare. Det är en fantastisk värld med många möjligheter som få tar till vara på. Det vill jag ändra på!

Förutom att få koll på hur omvärlden funkar med mediebyråer, pr-byråer och andra byråer och avdelningar på företag – så får du också tips från de som jobbar med såväl sälj som bloggare – och 21 handfasta tips som du kan ta action på idag, så att du kan börja tjäna mer pengar på din digitala närvaro.

Axplock ur kursen: 

  • Hur tjänar man pengar på sina sociala medier?
  • Vem köper?
  • Hur säljer jag?
  • Vad ska jag ta betalt?
  • Vad säger lagen?
  • Konkreta case
todolist_post

Praktiskt om kursen: Du har tillgång till kursen via webbläsaren på din datorn, i din läsplatta eller smartphone. När du gjort din beställning kommer du att få ett e-postmeddelande med en länk samt inloggningsuppgifter till kursen du köpt. Du får tillgång till kurserna i 6 månader från inköpsdatum. En licens per deltagare gäller.

För vem: Detta är kursen för dig som vill börja tjäna pengar på dina sociala kanaler och är beredd att satsa!

Innehållsförteckning

Intro

  1. Välkommen!
  2. Att ha sociala medier som jobb
  3. Så lever jag på min blogg

Hur tjänar man pengar?

  1. Bloggen som skyltfönster
  2. Övning

Vem köper?

  1. Dina blivande kunder
  2. Byråer
  3. Affiliate
  4. Företag
  5. Övning

Hur säljer jag?

  1. Uppsökande
  2. Svar på mail
  3. Relationer
  4. Mediakit
  5. Övning

Vad ska jag ta betalt?

  1. Prissättning

Vad säger lagen?

  1. Annons vs. PR

Tips från säljproffset

  1. Hur säljer man in en idé
  2. Hur förhandlar man

CASE

  1. Uppsökande
  2. Svar på mail
  3. Paketera!
  4. Övning