Vinnarna av Stora Influencerpriset 2018 är utsedda!

Under lördagskvällen hölls Stora Influencerpriset för andra året i rad! Priset har instiftats av Influencers of Sweden, Sveriges branschorganisation för social media influencers, som en kväll till för att hylla Sveriges yrkesverksamma Influencers. Priset delades i år ut i en livesändning via Facebook efter att priset fått komma hem till influencernas hemmiljö – internet. Bland de nominerade fanns bland annat Bianca Ingrosso, Ida Warg och Therese Lindgren.

Årets Influencer gick till Therese Lindgren Sveriges Youtube-drottning. Med motiveringen att hon fortsätter att imponera genom sitt strategiska och alltid högkvalitativa innehåll. Med starkt fokus på sin målgrupp har hon blivit en vän, storasyster och förebild på sociala medier. Hon visar på ett föredömligt sätt hur man gör samarbeten med publiken i fokus och har med humor, hjärta, hjärna och finess.

Ida Warg stod som vinnare i kategorin “Årets Business” med motiveringen:

“Årets Business går till en person som i branschen är känd som en grym förhandlare och en riktig businesswoman. Hon är inte bara influencer utan driver också två varumärken och visar om och om igen hur affärssinne och starka sociala kanaler är en vinnande kombo.

“Jag är jättestolt och jag vill tacka Elvis som stöttat mig hela vägen och min kära man som jag bollar alla idéer med” säger Ida Warg i sitt tacktal.

ida-warg
Ida Warg, vinnare Årets Business 2018

Årets microinfluencer gick till Rania Rönntoft som ligger bakom Northbound Journeys.

Under kvällen delades en rad andra priser ut bland annat årets varumärke som tilldelades Bianca Ingrosso men även Felix Sandman med sitt samarbete med Ung Cancer stod som vinnare i kategorin “Årets samarbete”.

En av influencers of Swedens medlemmar Sandra Friberg berättade helhjärtat om influencerskapet om det hårda arbete bakom det som publiceras på Sociala Medier.

Fanny Lindkvist
Fanny Lindqvist, Årets medlem 2018

Under kvällen utsågs även Fanny Lindqvist, Lesscarbs till årets medlem i Influencers of Sweden.

 

Här kommer alla vinnare och alla motiveringar. Vi från styrelsen vill rikta ett stort grattis till alla vinnare!

Årets Nykomling:

Årets nykomling vågar ta plats och ber inte om ursäkt för det. Hon går i framkant för body positivity-rörelsen och inspirerar dagligen tusentals tjejer till att älska sig själva och trotsa normen. I sin nystartade blogg bjuder hon in oss att komma närmare och vågar prata om tabubelagda ämnen som sex, ångest och att vara tjock i ett samhälle besatt av smala kroppar.

Årets nykomling: Cassandra Klatzkow

Årets Veteran:

Årets veteran har i över ett decennium skrivit en av Sveriges mest älskade bloggar. Hennes språk har härmats och hennes kommentarsfält är alltid det mysigaste på internet. Hon håller alltid högsta kvalitet vad gäller innehåll och frekvens och har hållit ett fast grepp om bloggen som sin primära kanal genom hyper om nya sociala medier. Hon är en förebild för svenska bloggare (även om hon avsagt sig förebildsrollen för länge sedan).

Årets veteran är: Sandra Beijer

Årets Kreatör:

Årets kreatör har fångat publiken genom sin kreativitet men fått dem att stanna tack vare sin tillgängliga och härliga personlighet. Genom sina påhittiga recept och sitt underbara foto fyller hon vecka efter vecka våra flöden med livets goda. Hon skapar en plats på sociala medier där vi alltid känner oss välkomna och där varje dag är ett kalas.

Årets kreatör är: Camilla Hamid

Årets Varumärke: 

Årets varumärke har många järn i elden. Hon är inte bara stjärna i en realityserie och delar med sig av content dagligen på bloggen, YouTube och Instagram. Hon har även precis lanserat ett eget skönhetsmärke och gjorde ett av årets mest framgångsrika företagssamarbeten när hon lanserade sin parfym. Och hon har bara börjat.

Årets varumärke är: Bianca Ingrosso

Årets Röst: 

Årets röst dansade in i våra liv i slow motion och visade att man inte behöver vara normsmal för att lyfta tungt. Under året har hon varit en viktig påverkare inom hälsa och välmående på sociala medier genom att utmana rådande föreställningar och ge nya perspektiv.

Årets röst är: Sara Dahlström

Årets Innovatör

Årets innovatör har i många år genom sin kreativitet, sitt samhällsengagemang och sina sociala kanaler skapat förändring och inspirerar tusentals kvinnor att utmana normer. Hon ger kvinnor som riskerat att hamna utanför samhället en stark röst och bygger broar genom sina inspirerande modeskapelser.

Årets innovatör är: Iman Aldebe

Årets Business: 

Årets Business går till en person som i branschen är känd som en grym förhandlare och en riktig businesswoman. Hon är inte bara influencer utan driver också två varumärken och visar om och om igen hur affärssinne och starka sociala kanaler är en vinnande kombo.

Årets business är: Ida Warg

Årets Samarbete:  

Årets samarbete är provokativt, roligt och viktigt. Genom att överraska och utmana normer på sociala medier lyckades detta samarbete sätta en livsviktig fråga på agendan på ett kreativt sätt.

Årets samarbete är: Felix Sandman och Ung Cancer

Årets Annonsör: 

Årets annonsör är inte rädd för att utmana normer och har på ett föredömligt sätt använt influencers i sin marknadsföring på ett inkluderande sätt. Detta företag visar stor förståelse för styrkan i influencer marketing och en respekt för kreatörerna de samarbetar med.

Årets annonsör är: Lindex

Årets Medlem: 

Årets medlem har sen dag ett bidragit med stort värde till communityt och lyckas alltid ta tid ur sitt eget fartfyllda liv för att peppa, svara på frågor och dela med sig av insikter. Vår starkaste förhandlare och en riktigt förebild i hur man som nischad influencer kan bygga ett superstarkt varumärke och göra grymma samarbeten.

Årets medlem är: Fanny Lindqvist

Årets Microinfluencer: 

Årets microinfluencer har med sitt personliga bildspråk, kärlek till naturen och fokus på det harmoniska livet visat hur det går att göra business av sin passion. Hon inspirerar och bygger sitt varumärke med hög kvalité och får oss att längta norrut.

Årets microinfluencer är: Rania Rönntoft

Årets Influencer: 

Årets influencer fortsätter att imponera genom sitt strategiska och alltid högkvalitativa innehåll. Med starkt fokus på sin målgrupp har hon blivit en vän, storasyster och förebild på sociala medier. Hon visar på ett föredömligt sätt hur man gör samarbeten med publiken i fokus och har med humor, hjärta, hjärna och finess intagit tronen som Sveriges Youtube-drottning.

Årets influencer är: Therese Lindgren

 

Albin Adell Sjöberg

Styrelsens sekreterare & Presstalesperson

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>