Influencers of Sweden är Sveriges branschorganisation för social media influencers. Vårt uppdrag är att främja våra medlemmars ekonomiska intressen, att utbilda dem kring sina rättigheter och skyldigheter och stödja dem i sina roller som publicister.

Vårt uppdrag är också att skapa debatt och uppmärksamhet kring frågor som gäller våra medlemmar samt främja ett etisk, upplyst och schysst klimat i vår bransch.

Influencers of Sweden (fd Better Bloggers) handlar om att ge dig verktygen och kunskapen att utveckla dig och din digitala närvaro till er fulla potential.

Att skapa en plats där du kan dela med dig av dina erfarenheter och lära dig av andra, en plats där influencerns arbete är respekterat och värderat.

Vårt uppdrag är att främja våra medlemmars ekonomiska intressen, att utbilda kring dess rättigheter och skyldigheter och ge stöd i rollen som publicist.

Vårt uppdrag är också att skapa debatt och uppmärksamhet kring frågor som gäller våra medlemmar samt främja ett etisk, upplyst och schysst klimat i vår bransch.

Kunskap

Vilken kunskap behöver du för att ta din digitala närvaro till nästa nivå? Behöver du teknisk kunskap eller företagscoaching? Säljstöd eller juridisk information?

Inspiration

Få yrkesgrupper finner sådan samhörighet som influencers – ändå finns det väldigt få platser för oss att träffas yrkesmässigt. Det löser vi med regelbundna meetups, seminarier och en årlig konferens.

Passion

Vad handlar dina kanaler om och hur gör du för att vidareutveckla dig inom det området? Vi vill föra dig som influencer samman med företag och nyckelpersoner inom ditt område – allt för att göda din passion!

Nätverkande

Halva syftet med ett nätverk är att man träffas och utbyter erfarenheter. Tillsammans med inspirerande talare och olika företag vill vi ge er möjligheten att knyta kontakter och få en rejäl inspirationsboost!

Styrelse

Linda Hörnfeldt

Foto: Emily Dahl

LINDA HÖRNFELDT
VD & Grundare

Grundaren av Influencers of Sweden heter Linda Hörnfeldt och har själv bloggat sedan 2001. Hon har en bakgrund som webbdesigner samt inom digital kommunikation och PR.

”Better Bloggers, som föregångaren till Influencers of Sweden hette, kom till därför att jag länge känt att det funnits en brist på platser som finns till för att utveckla och utbilda bloggare inom sitt hantverk – bloggandet. Jag kände även att det behövdes någon form av person som tar fighten för bloggarna och står på deras sida när det börjar storma. Better Bloggers utvecklades naturligt under två års tid till att bli vad det är idag – Sveriges branschorganisation för influencers.”

Maillinda@influencersofsweden.se
BloggLaLinda.se

Clara Lidström

Foto: Emily Dahl

CLARA LIDSTRÖM
Styrelseordförande

Clara Lidström är skribent, författare, fotograf, stylist och skriver bloggen Underbaraclara som är en av Sveriges absolut största bloggar.

Hon driver produktionsbolaget UnderbaraClara AB och medverkar regelbundet i SVT och Sveriges Radio som nyhetsspanare och paneldeltagare.

”Jag är stolt över att vara en del av Influencers of Sweden! Min förhoppning är att fler influencers ska proffessionalisera sin hobby – och att fler företag i sin tur ska inse värdet av att samarbeta.”

Mailunderbaraclara@gmail.com
BloggUnderbaraclaras.se

Sara Rönne

Foto: Emily Dahl

SARA RÖNNE
Ledamot

Sara Rönne driver sedan 10 år tillbaka bloggen Träningsglädje och jobbar med digitala medier och framförallt digital PR och content management. Hon föreläser ofta om olika aspekter i vår digitala samtid och är även frilansande fotograf och skribent.

Mailsararonne@gmail.com
Blogg: traningsgladje.se