Lyckas med din influencer marketing!

Kommunikation, best practice och gällande lagar och regler – efter vår halvdagsutbildning i influencer marketing har du verktygen för att framgångsrikt genomföra kampanjer med influencers.

Vari ligger värdet av att jobba med influencers? Och hur genomför man lyckade kampanjer med dem? 

För att arbeta med influencer marketing krävs en förståelse både för kreatören och hens drivkrafter samt för kanalerna som influencern publicerar i. På den här halvdagskursen lär du dig just detta – hur influencers fungerar, hur du som marknadsförare skapar goda relationer med dem samt vilka kanaler och vilket slags innehåll som fungerar. Du får dessutom massor av praktiska insikter och konkreta exempel på lyckade influencer-kampanjer.

Vid kursens slut har du fått verktygen som behövs för att ditt företag verkligen ska lyckas med influencer marketing.

Vem passar kursen?

Kursen passar dig som precis börjat arbeta med influencers – eller vill börja göra det. Dig som arbetar som konsult med digital marknadsföring eller dig som driver ett mindre marknadsteam in house och vill utöka er kunskap kring influencersamarbeten.

Kursledare

Kursledare är Linda Hörnfeldt, VD och grundare av Influencers of Sweden. Linda har efter 16 år som bloggare, många år på marknads- och PR-sidan och nu i sin dagliga kontakt med influencers en unik insikt i vad som gör framgångsrika relationer med influencers. Det handlar i grund och botten om research, respekt och relationer.

Webbdagarna GBG

Utbildning i influencer marketing

Utbildningen är riktad till dig som vill arbeta med influencers i sociala medier eller utveckla dina relationer och din förståelse för desamma.
Följande delar går vi igenom under de tre timmarna.

· Värdet med influencer marketing

Varför ska man jobba med online influencers och vilket värde kan de ge till ert varumärke? Och hur mäter man influencer marketing?

· Outreach

Vilka ska ni kontakta? Hur närmar ni er dessa profiler på bästa sätt och hur lägger ni upp kommunikationen för bästa resultat?

· Skillnaden mellan PR & annonsering

Produktutskick, långsiktig PR eller redaktionella samarbeten – vad passar ert varumärke och vilka lagar och regler gäller i dessa fall?

· Best practice och praktiska verkyg

Hur ser ett lyckat samarbete ut och hur åstadkommer man detta?

Halvdagsutbildning (3h) – 9995 SEK (ex moms)

Priset gäller för företag med tre deltagare inklusive en kort nulägesanalys av
företagets synlighet på bloggar och i sociala medier.