Vill ditt företag bli bättre på att jobba med bloggare och online influencers?

Kommunikation, best practice och gällande lagar och regler – vår VD
Linda Hörnfeldt ger ditt företag en crash course i hur man lyckas med influencer marketing!

Vari ligger värdet att jobba med influencers? Och hur genomför man egentligen lyckade bloggsamarbeten? Det är the million dollar question. Och jag har svaret!

Efter 15 år som bloggare, många år på marknads- och PR-sidan och som grundare och VD för Influencers of Sweden har jag unik insikt i vad som gör framgångsrika relationer med influencers. Det handlar i grund och botten om research, respekt och ett etiskt ansvar.

Detta och mycket mer, inklusive konkreta exempel och praktiska insikter, delar jag med mig vid denna halvdags-workshop , efter vilken ni kommer ha verktygen för att lyfta ert företag inom influencer marketing.

Stämmer något av följande in på er?

  • Vi skickar ut massvis med mail till bloggare men får inga svar.
  • Vi vet att vi borde jobba med influencers men vi vet inte var vi ska börja.
  • Vi jobbar med bloggare och influencers men känner att vi vill ha mer insikt i hur de tänker för att kunna förbättra kommunikationen.
  • Vi har alldeles för dålig koll på vilka lagar och regler som gäller när man arbetar med bloggare.

Kan ni relatera? Är ni redo att ta er influencer marketing till nästa nivå?

Linda Hörnfeldt

Influencer marketing workshop

Workshopen är riktad till företaget som vill arbeta med bloggare och influencers i sociala medier eller utveckla sina relationer och sin förståelse för desamma. Följande delar går vi igenom under workshopen.

· Värdet med influencer marketing

Varför ska man jobba med online influencers och vilket värde kan de ge till ert varumärke? Och hur mäter man influencer marketing?

· Outreach

Vilka ska ni kontakta? Hur närmar ni er dessa profiler på bästa sätt och hur lägger ni upp kommunikationen för bästa resultat?

· Skillnaden mellan PR & annonsering

Produktutskick, långsiktig PR eller redaktionella samarbeten – vad passar ert varumärke och vilka lagar och regler gäller i dessa fall?

· Best practice och praktiska verkyg

Hur ser ett lyckat samarbete ut och hur åstadkommer man detta?

Priset gäller för tre deltagare inklusive en kort nulägesanalys av
företagets synlighet på bloggar och i sociala medier.