98. Om influencersamarbeten och längtan efter det genuina med Isabelle Ljungqvist | We Are Influencers Podcast

We Are Influencers är ett samarbete mellan Influencers of Sweden och La Linda.

wai_98_share

Isabelle Ljungqvist är en av grundarna till Beatly, en oberoende plattform för influencermarknadsföring. Vi konstaterar att branschen har förändrats mycket under de senaste åren och att det ställs andra krav på de influencers som vill fortsätta vara relevanta.

Under samtalet hinner vi också prata om hur man egentligen mäter effekterna av ett samarbete, hur Beatly gör för att hitta rätt influencer till rätt företag och om vilken typ av produkter som lämpar sig extra bra för samarbeten.

Hur viktigt är antalet följare egentligen? Varför är det viktigare än någonsin för en influencer att vara genuin? Och vilka sociala kanaler använder vi i framtiden?

Highlights:

6:30 – Om synen på influencers idag
11:30 – Så gör Beatly när de hittar rätt influencer för kunderna att samarbeta med
16:30 – Vikten av att vara professionell som influencer
19:30 – Vilka siffror är relevanta när man mäter ett influencersamarbete och hur viktigt är antalet följare egentligen?
27:45 – Så ser Beatly på bloggen som kanal
40:00 – De befintliga sociala kanalerna framtidsspaningar på området
46:00 – Vikten av att vara genuin och vilka influencers som förmodligen kommer överleva i branschen
1:02:30 – Så gör man som influencer för att bli en del av Beatly

Avsnitt: 98 | Längd: 1:09:00 min

Linda Hörnfeldt

Grundare av Influencers of Sweden. Bloggveteran sedan 2001. Bloggar nu på lalinda.se.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>